ОПОРНИЙ ЗАКЛАД ДЕМИДІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ

«Школа радості» (уроки за педагогікою В. О. Сухомлинського)

NoneNoneNoneNoneNone

 

У процесі становлення Нової української школи особливої актуальності набувають численні положення праць В. Сухомлинського, що стосуються розвитку в учнів умінь і навичок усного та писемного мовлення, піднесення мовленнєвої культури. «У мові, – був переконаний В. О. Сухомлинський, – відбивається ідейна спрямованість духовного життя людини, слово містить у собі невичерпні можливості для впливу на її світоглядну сферу». У своїх працях Василь Олександрович не раз наголошував на винятковій відповідальності вчителя-словесника за виховання у дітей любові до рідної мови, природи рідного краю, шани до духовних надбань народу.  

 

Він твердив, що без допомоги вчителя, його високих естетичних смаків діти можуть і не помітити краси навколишнього світу. Цієї спостережливості їх треба вчити. І тому педагог неодноразово радив своїм колегам іти з дітьми до лісу, у поле, на берег річки і прилучати їх до краси рідної природи. Саме тому 20 жовтня урок української мови в 5-Б класі (учителі Оксана Шаблій, Оксана Березюк) пройшов не у звичному форматі, а на свіжому повітрі, на подвір’ї рідної школи. Узагальнюючи знання з теми «Словосполучення», учні добирали означення до слів листя, дерева, небо, день, осінь, складали непоширені й поширені словосполучення, паралельно розкривали красу і образність слова. Цитуючи поетичні вислови українських митців про природу восени, учні спостерігали за змінами в природі, уявляли себе осінніми деревами, передавали свої відчуття образними словами. Виходячи із ключових положень великого педагога В. О. Сухомлинського, цей урок був направлений на збереження, зміцнення здоров'я учнів, формування в них відповідального ставлення до природи та навколишнього середовища. «Школою радості» називав В. Сухомлинський такі заняття.