Війна в Україні внесла свої корективи і в освіту… Через повітряні тривоги навчальні заняття часто проводяться дистанційно, часто учням доводиться переходити в укриття, навчальний процес може перериватися на години, іноді по декілька разів на день. Подолання освітніх втрат та освітніх розривів потребує цілеспрямованої політики держави, утім кожен з нас може зробити певні кроки, щоб забезпечити надолуження учнями недоотриманих компетентностей. Завдяки цьому можна стабілізувати ситуацію та закласти фундамент для відбудови освіти в Україні. Меседж педагога – навчатися упродовж життя, бути у постійно у русі, набувати майстерності та зростати. Тому 29 лютого та 5 березня на базі Демидівського ліцею для двох груп педагогів (учителів початкових класів, учителів-філологів) проведено очний тренінг «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат» за підтримки ГС «Освіторія» та Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) у партнертсві з МОН. А наставницями були Андрійчук Валенина Вікторівна та Соловей Мар’яна Романівна поряд з якими педагоги вчилися, зростали, ставали кращими версіями самих себе задля удосконалення власної системи роботи. Учителі активно працювали, підвищуючи свій професійний рівень над такими питаннями: Як виміряти освітні втрати? Які інструменти для цього обрати? Як надолужити упущене? Як допомогти учням?... Розглядали передумови успішної освіти: важливість гнучкого підходу до планування навчальної діяльності учнів; уміння стабілізувати психоемоційний стан учнів, організувати їх самостійну діяльність, виявляти втрати учнів з математики, української мови та читання; дізналися про типи навчальних втрат та стратегії подолання у процесі навчання; складали алгоритм подолання освітніх втрат.